despre tine, ziva

/
0 Comments
Živa, numele tău  aducea viață în întunecata bosnie
îți așteptam cu toții înfrigurați sufletul pentru ca să-l devorăm ca pe o uscată carne macră
îmi spuneai că de unde veneai, oamenii ard și te credeam
Živa, Živa, eu te credeam pentru că din ochii tăi curgeau poveștile moșilor tăi bosnieci
din splina ta umflată deduceam cum maică-ta te bătea fără motiv, după război-
părul tău îmi dovedea că te-ai adaptat lumii celei noi căreia tatăl tău n-a mai putut să stea lucid.

Živa, îți reamintesc incantația pe care o strigam pe autostradă:
Živa, alături de tine am fugit lunatic peste decibelii polonezi,
Živa, tu ești cea cu care dansam mazurci spurcate,
doar ca să ne închinăm politicos unei zeități păgâne.
Živa, tot în Paradisul polonez ne-am ascuns în grâul copt și mi-ai cântat despre nepal
despre nepal și namaste și despre iarbă
despre cum nu putem să zburăm peste identitățile noastre
identități pe care totuși le-am tors, le-am împletit
Živa, în momentul în care îți spuneam, Živa,
ne gândeam la fluturii cu ochii verzi care își ascundeau vâna între cauciucurile sparte.



Živa, mi-am distrus orice fel de frică atunci când apăsai pe pedala de accelerație
îmi doream să murim împreună în acea clipă pe autostradă
moment care nici azi nu știu dacă e realitate sau vis

printre degetele tale ce nu știau să cânte la pian mă ascundeam
în gândurile ce se diluau în cafeneaua din cartierul latin ne așteptam la o explozie a vrunui terorist
ne-am liniștit:
a ars doar o țigară, și după două zile, un apartament învecinat.

Živa, între noi s-au topit religiile și în timp ce fugeam prin lume nimeni nu ne întreba dacă suntem refugiați
nimeni nu ne-a întrebat dacă citim coranul seara sau dacă batem infideli cu sete
Živa, printre pălăriile tale ne ascundeam întregul corp, apoi ne îndesam și țările de unde veneam
țări pe care nu le mai știam numi și ne lua oricum prea mult timp.

Živa, între aachen hbf și paris nord ne-am forțat creierii, ne-am întins povestea despre fluturi și despre război și despre pian și despre soare-răsare
Živa, aceste rânduri s-au născut în interiorul pielii tale cât timp te temeai de noi.


You may also like

Niciun comentariu:

Un produs Blogger.