Interviu cu Peter Tägtgren, solistul formatiei Pain

/
0 Comments
Solistul formaţiei Pain vede românii ca nişte spectatori foarte activi
"Publicul a fost minunat, în sensul în care am avut un feed-back pozitiv şi am simţit că suntem cu adevărat pe scenă. "

Solistul şi în acelaşi timp, compozitorul din formaţia Pain,Peter Tägtgren este o personalitate a muzicii metal din zona scandinavă. Provine din Suedia, s-a născut în 1970, şi activează în mai multe proiecte, precum Hypocrisy, Lock Up, Bloodbath şi War. În paralel, se ocupă şi de un studio de înregistrări unde mixează şi editează mari nume, de la Amon Amarth, la Dimmu Borgir, Children of Bodom şi Celtic Frost.
Aţi venit în România, în Transilvania, un loc atât de menţionat în legendele şi poveştile populare. Cum vedeţi, însă, publicul de aici, dat fiind că în 2009 aţi mai fost la Sibiu, în cadrul festivalului Artmania?

A fost un show foarte bun, un public deschis, chiar dacă pentru noi a fost un haos azi pe scenă deoarece nu am avut echipa noastră de sonorizare. Publicul a fost minunat şi ne-a făcut "treaba" mai uşoară, în sensul în care am avut un feed-back pozitiv şi am simţit că suntem cu adevărat pe scenă. Vedeam persoane multe care dansau, care simţeau cu adevărat muzica...

Sunteţi veniţi pentru a vă promova recentul lansat album "Feeding the Monster". Care este ideea din spatele acestui proiect? Doriţi să promovaţi o idee sau e un simplu laissez-faire?
De data aceasta am lăsat muzica să vină de la sine. Nu am dorit să promovăm prin "Feeding the Monster" altceva decât muzica bună, iar versurile îmi exprimă propriul punct de vedere. Nu avem un punct de vedere politic sau social pe care să îl exprimăm prin muzica noastră. Gândim mult mai simplu. Încă mai credem în inspiraţie.

Ca element principal în formaţia Pain, cum reuşeşti să îmbini acest proiect cu cealaltă formaţie, Hypocrisy?

Aceste formaţii lucrează pe două lungimi de undă diferite. Hypocrisy cântă mai mult un black metal melodic, iar Pain, aţi văzut, se ocupă de sintetizarea mai multor stiluri. Am dorit să îmbin muzica tehno a anilor 1980 cu metalul nordic, iar rezultatul a fost concertul prezent.

Ce statut au muzicienii din formaţia Pain? În majoritatea articolelor de specialitate se precizează că formaţia Pain este compus dintr-un singur membru< Peter Tägtgren.

Principiul este următorul: eu mă ocup de compoziţie, iar ei de restul. Este imposibil să cânţi la toate instrumentele, pe o scenă live. Într-adevăr, eu mă ocup de conceperea şi dezvoltarea unui album, dar acesta este doar un fir de nisip într-un ocean. E o echipă uriaşă în spatele unui concert Pain, care se ocupă de la partea organizatorică, la cea a spectacolului propriu-zis.

Fiecare formaţie este influenţată de altele, iar dacă este bună, va ajunge la rândul ei să influenţeze altele. Care vă sunt sursele muzicale?

La începuturi, am fost influenţaţi de Rammstein şi Depeche Mode, lucru uşor constatabil. Desigur, Fear Factory a avut o mare pondere în creaţia noastră. Încet, încet încerc să îmi fac propriul drum artistic.

Care a fost punctul de referinţă în cariera formaţiei Pain?

Am avut un mare succes în cadrul turneului din 2009 cu Nightwish. De atunci, în fiecare local de profil din Europa, a răsunat măcar o dată pe săptămână piesa "Shut Your Mouth". Sătmărenii au dorit-o live, era previzibil. Cred că încet-încet, devine deja o melodie clasică. Ne bucurăm că putem aduce o nuanţă exotică în peisajul dominat de formaţii fără o structură muzicală complexă.

Care este următoarea destinaţie?

Luna aceasta am luat-o mai uşor, dar în toamnă dorim să ne promovăm masiv noul album în Franţa şi Germania. Vom ajunge la începutul lunii august în Lituania, apoi vom lua rând pe rând oraşele nemţeşti, franţuzeşti, iar ultimul concert îl vom da în 2 noiembrie în Lisabona. Dorim să ne facem auzite noile noastre compoziţii.


You may also like

Niciun comentariu:

Un produs Blogger.